preskoči na sadržaj

Osnovna škola Đurmanec

 

Od 2022. godine stvorena je nova Europska platforma za školsko obrazovanje, novi dom eTwinninga:  https://school-education.ec.europa.eu/hr. 

Znam i mogu!

 

2022. godina je proglašena Europskom godinom mladih. Njome se želi ukazati na važnu ulogu mladih u izgradnji bolje, zelenije, uključivije i digitalnije budućnosti. Upravo sada nam se pruža prilika za suradničko učenje, susrete te sudjelovanje mladih u raznim aktivnostima s ciljem poticanja njihovog aktivizma. U ostvarivanju ciljeva koristit ćemo se digitalnim alatima, sudjelovanjem na aktualnim festivalima, događanjima i slično. Poticat ćemo aktivizam sudionika u lokalnoj zajednici s osvješćivanjem važnosti volontiranja te međusobnih susreta suradničkih škola. Projekt će trajati 10 mjeseci (9. mjesec 2022. do 6. mjesec 2023.) i provodit će se kroz rad izvannastavnih aktivnosti i međupredmetne teme (Održivi razvoj, Osobni socijalni razvoj, Građanski odgoj i obrazovanje, Upotreba IKT-a).

 

DISEMINACIJA

Knjižničarke: Vlatka Antolić (OŠ Đurmanec) i Kristina Varžić  iz OŠ Sveti Križ Začretje, osmislile su i pokrenula eTwinning projekt "Znam i mogu!" koji je trajao od rujna  2022. do lipnja 2023. Njime smo obilježili, na još jedan poseban način,  Europsku godinu mladih.

Tijekom projekta sudionici su sudjelovali u različitim poticajnim i kreativnim aktivnostima.

Bogatstvo ideja, aktivnosti i suradnje može se vidjeti u zajedničkoj prezentaciji koja je jedan od rezultata projekta i završni proizvod.

Cilj je bio potaknuti mlade na aktivizam i učvrstiti pozitivan odnos prema zajednici. Uz različite aktivnosti (volontiranje, edukacije, kreativna upotreba web alata, online susreti, prisustvovanje na raznim festivalima i sl.) istražili smo i dokazali da trebamo voljeti svoju zajednicu te biti aktivni članovi za bolju budućnost!

Evaluacija:https://docs.google.com/forms/d/13MXswWLtgGUL9G5D-WghFH1A71IddRP8scsSEt6wteQ/viewanalytics

Dojmovi: https://padlet.com/kristinavarzic/projekt-znam-i-mogu-zavr-ni-dojmovi-dd8njc6mgbpgld29

Let's get to know our world better

 

This project aims at developing language skills, sharing information about holidays, customs and other important dates. Pupils will communicate with their peers from other parts of the world and describe in various ways how they celebrate Halloween, Christmas, St Valentine's Day, Carnival and Easter.They will write short stories, poems and letters to their pen pals, make collaborative posters and write a newspaper.

 

 

Gdje se Božić sakrio? /Have we lost the Christmas spirit?

 

Želja nam je istražiti i prezentirati saznanja o božićnim običajima našeg zavičaja u prošlosti, o božićnim čestitkama u prošlosti i tradicijskim božićnim jelima.. Učenici će učiti i spoznavati razgovorom sa starijim sumještanima, proučavajući literaturu i internet stranice. Stečena znanja i vještine primjenjivat će u praktičnom radu pri izvršavanju pojedinih zadataka. Svoje spoznaje podijelit će sa svim projektnim partnerima koristeći se suvremenim digitalnim alatima. Projekt ćemo realizirati istražujući prošlost zavičaja.

Faze projekta:

1. Božićni običaji našeg zavičaja - učenici će istraživati o običajima u predbožićno vrijeme, zapisivati i fotografirati rezultate istraživanja. Nakon prikupljanja podataka objavit ćemo digitalnu knjigu izrađenu u alatu Book Creator .

2 . Božićna jela našeg zavičaja- učenici će istraživati tradicijska božićna jela, fotografirati neka od tih jela koja pripremaju sa svojim ukućanima. Rezultate ćemo objediniti i objaviti na virtualnoj oglasnoj ploči Lino koju će zajednički kreirati svi projektni partneri.

3. Božićne čestitke iz starih škrinja- pronalaženje starih božićnih čestitki koje ćemo skenirati i pripremiti virtualnu izložbu u suradnji sa svim sudionicima projekta. Učenici će izrađivati božićne čestitke po uzoru na stare koje su pronašli i slati ih prijateljima.
U kreiranju virtualne izložbe služit ćemo se digitalnim alatom Artsteps koji je besplatni 
online alat za izradu virtualne izložbe

CILJEVI

Osnovni cilj projekta je očuvanje tradicije i sve njezine raznolikosti. Učenici će suradnjom s partnerskim školama upoznati slične ili segmente slavljenja Božića.
Kroz rad učenici će razvijati istraživačke sposobnosti, komunikaciju, digitalne vještine timski rad.

Nakon provedenog projekta učenici će uz nove spoznaje razvijati ljubav prema zavičaju i proširiti znanja o drugim zavičajima.
OČEKIVANI REZULTATI

Završni proizvod bi bio javni TwinSpace, digitalna izložba čestitki i prezentacija u školama projektnih partnera. Podatke o rezultatima projekta prezentirat ćemo na mrežnim stranicama i u ostalim dostupnim medijima.

RADNI POSTUPAK

Kalendar aktivnosti:
1. 11. 2022. - 28. 2. 2023.

 

LEARNT (Lets drEAm ouR commoN fuTure)

 

The project will contain a variety of mixed countries collaborative activities: - Create accounts on Twinspace - Pupils profiles on PADLET - Organize Logo contest - Exchange Christmas/new year e-wishes on a common wall - Set up introductory interactive lessons of partners’ languages. - Use a variety of Web & Web 2.0 tools to create activities in local languages and English. - Create common video lessons through Augmented Reality - Perform multinational Kahoot contests - Create collaborative comic strips on various subjects - Develop Apps together - Write stories and poems together

    

 

Diseminacija projekta: 

Projekt je sadržavao različite aktivnosti suradnje u mješovitim zemljama: - Stvorili smo račune na Twinspaceu za nove sudionike - Profile učenika na PADLET-u - Organizirali smo natječaj za logotip - Razmijenili božićne/novogodišnje e-želje na zajedničkom zidu - Postavili smo uvodne interaktivne lekcije jezika partnera. - Koristili smo razne Web & Web 2.0 alate za stvaranje aktivnosti na lokalnim jezicima i engleskom. - Stvorili smo zajedničke video lekcije kroz proširenu stvarnost - Obavili smo multinacionalna Kahoot natjecanja - Stvorili smo zajedničke stripove o različitim temama - Zajedno smo razvijali aplikacije - Zajedno smo pisali priče i pjesme

 

Knjiga je COOL 

 

Projektom K(knjiga) je COOL će se obilježiti Mjesec hrvatske knjige 2022. te Europska godina mladih. Projekt je namijenjen učenicima 5. - 8. razreda osnovne škole. Cilj je potaknuti mlade na aktivno korištenje knjižnice i učvrstiti pozitivan odnos prema knjizi. Uz različite aktivnosti (zajedničko čitanje, kvizovi, kreativna upotreba web alata, online susreti) istražit ćemo zašto je knjiga cool.

 

DISEMINACIJA

Knjižničarka Jasenka Marmilić iz OŠ "S. Košutić" Radoboj, osmislila je i pokrenula eTwinning projekt "Knjiga je cool!" koji je trajao od rujna  2022. do ožujka 2023. Njime smo obilježili, na još jedan poseban način, Mjesec hrvatske knjige 2022. te Europsku godinu mladih.

Uključili su se knjižničari najviše iz naše županije, ali i šire, kao projektni partneri. Tijekom projekta sudionici su sudjelovali u različitim poticajnim i kreativnim aktivnostima za poticanje čitanja i usvajanje čitateljskih vještina.

Bogatstvo ideja, aktivnosti i suradnje može se vidjeti u zajedničkoj prezentaciji koja je jedan od rezultata projekta i završni proizvod.

https://docs.google.com/presentation/d/1BHjVh1SWcFFm19wTdsGDZC2v_js7J7qm/edit?usp=sharing&ouid=111702504211183688430&rtpof=true&sd=true

Cilj je bio potaknuti mlade na aktivno korištenje knjižnice i učvrstiti pozitivan odnos prema knjizi. Uz različite aktivnosti (zajedničko čitanje, kvizovi, kreativna upotreba web alata, online susreti) istražili smo i dokazali da je knjiga, bilo tiskana ili e-knjiga, cool.

 

 

From Newbies to All-Stars

 

 

Our project aims to improve the language skills of our students with different creative and collaborative activities.

Project Intro - OŠ Đurmanec/ Croatia

 

Watch my Powtoon: From Newbies to All-Stars

    

https://podcasters.spotify.com/pod/show/vlatka-antoli

 

 

VrtimZdraviFilm

 

 

Nestlé "Vrtim Zdravi Film" projekt je prvi put pokrenut u Hrvatskoj u 2011. godini u suradnji sa Hrvatskim školskim sportskim savezom, a dio je globalne Nestlé inicijative „Healthy Kids“. Cilj projekta "Vrtim Zdravi Film" je edukacija učenika  o zdravim životnim navikama s težištem na pravilnoj prehrani i važnosti svakodnevnog bavljenja tjelesnom aktivnošću.

Projekt svake godine obuhvaća sve veći broj učenika diljem Hrvatske te se nadograđuje ovisno o povratnim informacijama dobivenim od profesora koji provode edukaciju, rezultatima anketa te smjernicama relevantnih institucija - Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo i Agencije za odgoj i obrazovanje koje su uključene u projekt od samih početaka.

Ove godine projekt provodimo u 5., 6. i 7. razredima.

2. CILJEVI PROJEKTA: GLAVNI CILJEVI PROJEKTA SU: • edukacija učenika o pravilnim prehrambenim navikama • poticanje učenika na pojačanu tjelesnu aktivnost.

SEKUNDARNI CILJEVI PROJEKTA SU: • unaprjeđenje znanja učenika o uravnoteženoj prehrani te važnosti redovnog provođenja tjelesne aktivnosti. Senzibilizacija učenika za uključivanje u redovite sportske aktivnosti. • poticanje okoline (roditelja, učenika i učitelja) da bude spremna na prihvaćanje i podržavanje promjena u prehrambenim navikama sa jasnim i ciljanim porukama.

CILJANE SKUPINE • učenici od 13 ili 14 godina (7. razred) učenike će se educirati o pravilnim prehrambenim navikama i poticati na redovito bavljenje tjelesnim aktivnostima. • učenici od 12 ili 13 godina (6. razred) uvodno će se informirati o Projektu VZF s ključnim porukama • učenici od 11 godina (5. razred) uključuju se opcionalno u Projekt VZF • roditelji - okolina: Roditelji odnosno obitelj donose odluke o kupovini, vrsti te načinu pripremanja hrane. Pet zdravih preporuka važno je implementirati u obiteljsko okruženje u svrhu očuvanja zdravlja. Škola i obitelj najviše utječu na navike i ponašanje učenika. • škole - okolina: škole sudjeluju u Projektu na način da pružaju svu logističku podršku u provedbi Projekta

 

Poticanje čitanja:

 

 

U prvim razredima se provodi projekt: Rastimo uz bajke

 

Učenici su, nakon upoznavanja knjižnice, naučili kako treba postupati s knjigama, osmislili pravila ponašanja u knjižnici i nakon toga krenuli u svijet bajki. Jednom tjedno učenici dolaze na sat čitanja u knjižnicu. Knjižničarka odabere priču koju im zatim pročita, prepriča ili prikaže putem projekcije. Nakon razgovora, učenici crtaju najdraži lik, događaj i sl. Ponekad priči mijenjaju kraj ili dodaju nove likove koji nadopunjuju tijek priče. Jedan sat učenici preuzimaju ulogu pripovjedača... Uz pomoć kockica pričalica zajedno smišljaju priču koju zatim ilustriraju i crteže stavljaju na pano. Na kraju sata svaki učenik dobije nekoliko crteža balona u koje, kod kuće, zapisuje svaku priču koju im je netko od ukućana pročitao. Na kraju tjedna donose balone s pričama koje tada knjižničarka stavlja na zid uz natpis Rastimo uz bajke. Na kraju mjeseca planira se piknik s plišancima uz dobru knjigu i književni susret sa književnicom Jadrankom Čunčić Bandov. Cilj projekta je poticati djecu na čitanje kako bi što ranije usvojila tu naviku jer se čitanjem proširuje vokabular, razvija kreativnost, empatija, koncentracija, komunikacijske vještine i sl.   

 

Učenici 2. razreda dolaze u knjižnicu na radionice stvaranja časopisa i stripova. Cilj radionica je uvođenje djece u svijet različitih literatura jer su se do 2. razreda najčešće susretali sa slikovnicama. Časopisi i stripovi su djeci veoma zanimljivi pa se koristi prilika kako da kroz njih nauče nove komunikacijske vještine i još više zavole čitanje.

 

Treći razred: Čitajmo zajedno 

"Čitajmo zajedno" je projekt kojim se nastoji potaknuti čitanje kod učenika trećih razreda. No, ne samo kod učenika nego i njihovih obitelji. Zato što je čitanje i poticanje čitanja važno u socijalnom, intelektualnom i emocionalnom razvoju djeteta.

Čitanje djetetu aktivnost je u kojoj može sudjelovati bilo koji od članova obitelji, a donosi brojne prednosti za njegov daljnji razvoj.

Učenici 3. razreda su tako dobili ruksak sa zanimljivim knjigama koje nose svojim kućama i tamo mogu u tišini svoga doma prolistati dobivene knjige i čitati ih zajedno sa svojom obitelji. Kad vraćaju ruksak u školu imaju priliku podijeliti svoje dojmove sa svojim prijateljima, knjižničarkom i učiteljicom. Na kraju projekta se planira održati i kviz u knjižnici o važnosti čitanja.

 

Četvrti razred: Čitajmo, čitajmo

"Čitajmo, čitajmo" je projekt koji se provodi u 4. razredu kako bi se potaknulo učenike na čitanje popularno - znanstvene literature. Često ta literatura (za djecu) ostane nekako sa strane, manje se o njoj piše pa onda i djeca rjeđe posežu za takvim slikovnicama i knjigama. No, jako je važno da djeca čitaju i takve knjige jer na taj način uče o svijetu oko sebe, povijesti i znanosti. 

 

Knjižničarka, za početak, odabire 7 knjiga iz kategorije popularno-znanstvene literature i predstavlja ih učenicima. Svaki učenik ima zatim priliku (kroz 7 dana) pročitati odabrane knjige i zabilježiti što mu se najviše svidjelo. Nakon toga planira se susret u knjižnici gdje će se odabrati drugi set knjiga.

Evaluacija projekata za poticanje čitanja:

Projektima za poticanje čitanja se razvija i kultura provođenja slobodnog vremena učenika. Cilj je: poticati radost čitanja, razvijati vještinu čitanja, učiti kako se odnositi prema knjizi, motivirati učenike za čitanje knjiga, osnaživati kritičko mišljenje o pročitanom, prikazati projektne aktivnosti kroz uporabu IKT-a. Poticati druge učenike škole, lokalnu zajednicu i širu javnost na razvijanje kulture provođenja slobodnog vremena; osnažiti ulogu čitanja u razvoju jezičnih, komunikacijskih i stvaralačkih kompetencija potrebnih za izazove suvremenog društva.

Izvedba:

Osmišljavanje i provođenje programa poticanja čitanja u školskoj dobi (osnovna škola)

Poticanje učitelje da u neposrednom odgojno-obrazovnom radu s djecom koriste sadržaje i metode koje potiču kvalitetno čitanje i sklonost čitanju

Promjena programa u predmetnoj nastavi (hrvatskog jezika i svih ostalih predmeta gdje je to prikladno) tako da svojim ciljevima, ishodima i sadržajima izravno promiču i osnažuju razvoj potrebe za čitanjem, kritičkog čitanja i čitanja iz užitka.

 Sustavno opremanje školske knjižnice knjigama koje će učenici čitati iz užitka

Prezentacija projekta tijekom kolovoza. Poziv je bio upućen učiteljicama razredne nastave i hrvatskog jezika. Rujan smo posvetili upoznavanju sa školskom knjižnicom (za one najmlađe), bontonom i predstavljanjem knjiga za čitanje u slobodno vrijeme. Tijekom školske godine nizale su se brojne projektne aktivnosti. Učenici su i sami mogli izabrati nekoliko dodatnih aktivnosti kojima smo obilježiti prigodne dane. Predloženi datumi:

• MEĐUNARODNI DAN PISMENOSTI – 8. rujna

• MEĐUNARODNI MJESEC ŠKOLSKIH KNJIŽNICA – 1.-31. listopada

• MJESEC HRVATSKE KNJIGE (15. listopada – 15. studenog)

• DAN HRVATSKIH KNJIŽNICA – 11. studenog

• SVJETSKI DAN ČITANJA NAGLAS - veljača

• MEĐUNARODNI DAN DARIVANJA KNJIGA – 14. veljače

• SVJETSKI DAN PRIPOVIJEDANJA BAJKI – 26. veljače

• SVJETSKI DAN PRIPOVIJEDANJA – 20. ožujka

• NOĆ SA ANDERSENOM – 27. ožujka

• MEĐUNARODNI DAN DJEČJE KNJIGE – 2. travnja

• DAN HRVATSKE KNJIGE – 22. travnja

• SVJETSKI DAN KNJIGE I AUTORSKIH PRAVA – 23. travnja

 

Izvješće provedenih projekata za poticanje čitanja

Svrha projekata:
Osnovna svrha  projekata je unaprijediti čitanje i razumijevanje pročitanog  poticanjem  čitanja naglas, pridobiti djecu kako bi  čitala s voljom i radošću i tako stekla naviku  svakodnevnog čitanja, odnosno učenja. Unaprijediti upotrebu informacijsko-komunikacijske tehnologije, razvijati različite vrste pismenosti, poticati istraživačko učenje i kritičko mišljenje. Provedbom projekta važno je poticati dječju znatiželju kako bi se aktivno i kvalitetno uključivala u istraživanje nepoznatog služeći se različitim informacijskim  izvorima.  Promicati hrvatski identitet.
 
Ciljevi projekata:
⋄  promicanje i poticanje čitanja naglas
⋄  unaprjeđivanje  čitalačkih sposobnosti i vještina
⋄  razvijanje svijesti o važnosti i utjecaju  čitanja naglas
⋄  razvoj različitih vrsta pismenosti
⋄  promocija hrvatske dječje književnosti,  jezika,  povijesti i  kulture
⋄  bogaćenje vokabulara  i razvoj kritičkog mišljenja
⋄  kreativno i suradničko korištenje Informacijsko-komunikacijske tehnologije
⋄  ovladavanje metodama istraživačkog rada

⋄  promicanje čitanja časopisa i stripova, razvoj kreativnosti i socijalnih vještina radom u grupama

⋄  razvijanje ljubavi prema knjizi i posjećivanju knjižnice
⋄  upoznavanje sa znanstveno-popularnom građom


 
Obrazloženje ciljeva:
S učenicima uvježbavati različite tehnike čitanja s ciljem poboljšanja brzine, točnosti i izražajnosti čitanja i razumijevanja pročitanog. Bogatiti učenički vokabular i razvijati kritičko mišljenje.  Razvijati njihova znanja i sposobnosti u različitim vrstama pismenosti. Kroz kurikul  međupredmetnih tema  i uz suvremene metode učenja i poučavanja (prilagođavajući ih različitim stilovima učenja) usmjeravati  prema razvoju kompetencija kao međusobno povezanog sklopa znanja, vještina i vrijednosti. Razvijati ljubav prema pisanoj riječi i promovirati nacionalni identitet. Unaprijediti metode istraživačkog rada i javnog nastupa.
 

 Diseminacija projekata: Svi naši rezultati rada redovito su dokumentirani i vidljivi na web stranici škole. Stranica škole je naš najveći i najvažniji rezultat rada, riznica je korisnih ideja i primjera prakse javno dostupnih i na raspolaganju svima. Puno se pisalo o našim projektima u Đurmanečkom listu, online u portalu Skole.hr i tako se pridonijelo vidljivosti projekata. Projektne aktivnosti su prezentirane i na ŽSV-u knjižničara kao primjer dobre prakse.

Zaključak: Ovi projekti nastali su kao rezultat promišljanja o tome kako su današnja djeca slabije motivirana za čitanje te isto doživljavaju kao obavezu. Raznolikim i kreativnim aktivnostima čitanja koje smo osmislili i provodili doprinijeli smo provođenju strategije poticanja čitanja kojoj je cilj stvaranje poticajne atmosfere radosti čitanja, razvijanje kulture čitanja i čitalačke pismenosti, osposobljavanje čitatelja za aktivno i kritičko čitanje i uopće razvijanje svestrane stvaralačke ličnosti spremne na izazove 21. stoljeća. Najveći rezultat projekta su sretni i zadovoljni učenici koji čitanje doživljavaju kao zadovoljstvo, zabavu i ugodu.

Provedbom opsežnih istraživanja o čitanju u našoj školi (svake 4 godine) dolazimo do zaključka da s učenicima treba i dalje kontinuirano raditi na promicanju čitanja jer je vidljiv pomak u razvijanju čitalačkih navika što je i krajnji cilj ovih projekata. Učenici su i dalje skloni čitanju kraćih djela, no među njima se probudio interes za čitanje djela za razonodu i za znanstveno-popularnu literaturu što je i bio jedan od ciljeva. 

Voće i povrće našeg kraja

 


Tražilica


Napredno pretraživanje
Traži
Kalendar
« Travanj 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
Prikazani događaji

Oglasna ploča
Korisni linkovi

CMS za škole logo
Osnovna škola Đurmanec / Đurmanec bb, HR-49225 Đurmanec / www.os-djurmanec.skole.hr / ured@os-djurmanec.skole.hr
preskoči na navigaciju